top of page

Recomandări alimentare în preajma sărbatorilor Pascale



În perioada sărbătorilor de Paște, multe persoane se confruntă cu tentația de a consuma alimente bogate în calorii, cum ar fi drob, friptură de miel, salată de boeuf, cozonac sau alte deserturi. Cu toate acestea, este important să menținem un echilibru în alimentația noastră, să nu exagerăm cu consumul acestor alimente, dar în același timp să ne bucurăm de sărbători alături de cei dragi.

Iată câteva recomandări pentru o alimentație echilbrată în această perioadă:


1. Încercați să mențineți porțiile moderate. Este ușor să exagerăm cu porțiile în timpul sărbătorilor, mai ales în cazul în care suntem destul de restrictivi pe tot parcursul anului.


2. Includeți alimente bogate în fibre în dieta dvs. de sărbători, cum ar fi legumele cu frunze verzi, fasole, linte, quinoa, crucifere și cereale integrale. Aceste alimente vă vor ajuta să vă mențineți nivelul de glucoză din sânge stabil și să vă simțiți sătui pentru o perioadă mai lungă de timp.


3. Optați pentru carne slabă cum ar fi puiul, curcanul sau peștele, în loc de carne roșie bogată în grăsimi saturate.


4. Încercați să gătiți alimentele într-un mod sănătos, fără a le prăji sau a le adăuga cantități mari de sare sau ulei. Optați pentru metode de gătit mai sănătoase, cum ar fi coacerea, fierberea sau la grătar și folosirea condimentelor cu efect terapeutic cum ar fi turmericul, ghimbirul și ierburile aromate.


5. După ce v-ați asigurat că masa dumneavoastră de prânz este bogată în fibre și proteine de bună calitate, vă puteți bucura și de desertul preferat într-o cantitate moderată.


6. Încercați să vă hidratați suficient: în timpul sărbătorilor, când puteți fi tentați să consumați băuturi dulci și alcoolice, încercați să beți suficientă apă și să evitați consumul excesiv de alcool.


7. Mențineți un program regulat de mese pentru a evita supraalimentarea spre sfârșitul zilei și pentru a avea un aport limitat de dulciuri.


8. Încercați să reduceți stresul, deoarece acesta poate duce la supraalimentare și la consumul de alimente neprietenoase cu silueta. Plimbările în aer liber, timpul petrecut cu familia, meditația, yoga sau orice tip de mișcare blândă pot fi de ajutor.


În plus, la Clinica AZEENA poți beneficia de un plan de nutriție personalizat, precum și de tratamente de remodelare corporală pentru ca tu să fii cea mai bună versiune a ta ;)

Stabilește o programare!




Recent Posts

See All
bottom of page